АМВРОСИЕВСКИЙ РАЙОННЫЙ МЕТОДИЧЕСКИЙ КАБИНЕТ
Меню сайта

Категории раздела
Внимание, конкурс! [48]
Поздравления [225]
Новости [2623]
Объявления [9]

Форма входа

Гости сайта

Наш опрос
Считаете ли Вы целесообразным переход на 11-летний срок обучения?
Всего ответов: 60

Календарь
«  Март 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Друзья сайта
  • ESET Online Scanner
  • Амвросиевский ДЮСШ
  • Амвросиевский ДТДЮ
  • МО учителей информатики
  • Сообщество uCoz

  • Поиск

    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Приветствую Вас, Гость · RSS 17.05.24, 08:02

    Главная » 2014 » Март » 4 » «Свідомість – основа розвитку творчого потенціалу людини»
    00:25
    «Свідомість – основа розвитку творчого потенціалу людини»
    Національний науково-дослідний інститут українознавства та всесвітньої історії оголосив результати І туру Всеукраїнського творчого конкурсу для молоді «Свідомість – основа розвитку творчого потенціалу людини» в рамках проекту Центру розвитку «Цефея» «Творчість через знання». Опубліковано список учасників, що пройшли до ІІ туру конкурсу. Всього запрошено 23 учасника, серед них 2 представника Амвросіївського району, а саме: 
    Каланчук Валерія Валеріївна, учениця 10 класу Амвросіївської ЗОШ №6 
    (учитель Ткаченко Наталія Михайлівна), 
    Ященко Катерина, учениця 10 класу Новоамвросіївської ЗОШ 
    (учитель Мінасян Наталія Григорівна). 
    Конкурсанти, що пройшли І тур конкурсу запрошуються до публічного захисту своїх творчих праць, який відбудеться 2 квітня 2014 року в Національному науково-дослідному інституті українознавства та всесвітньої історії в місті Києві (праці всіх учасників конкурсу будуть опубліковані окремою збіркою і вручені під час нагородження). Після захисту відбудеться нагородження переможців 2 квітня 2014р. у місті Києві.
    Вітаємо наших конкурсантів із відзнакою на Всеукраїнському рівні. 
    Бажаємо вдалого захисту і нових перемог!

    На фото Ященко Катерина із педагогом-наставником Мінасян Наталією Григорівною.
    Пропонуємо вашій увазі філософське ессе Ященко Катерини.

    «Через творчість – до здійснення мрій»

    Я – людина. Я маю багато можливостей у житті. Я спроможна мислити, мріяти, співчувати, розуміти, самовдосконалюватися, одним словом – творити. 
    А що є творчість? 
    Одне з найбільш чудових слів у мові. У всіх областях людської діяльності воно спрямоване на пізнання, пошуки гармонії, краси. Але парадоксально: що являє собою феномен творчості – залишається загадкою.
    Творчий потенціал таїться у кожному, важливо пробудити його, дати прорости, не задушити «бур’янами», що в достатку проростають і в нас, і навколо нас. Треба усвідомити, що основою потенціалу є здатність людини до оціночного відбору, оригінальності пошуку вирішення різноманітних проблем. Ці якості формуються, розвиваються, вдосконалюються. 
    Ми, старшокласники, уже можемо свідомо аналізувати власні дії щодо розвитку творчого потенціалу, оскільки вже знаємо, що здібності розвиваються в процесі діяльності, вони залежать від наших потреб, інтересів та інших мотивів.
    Між потребами і розвитком здібностей існує взаємозв’язок, що включає не тільки різноманітні пізнавальні, а й емоційні властивості особи. Так, наприклад, для музичних здібностей характерні естетична реакція, музичні враження, здатність емоційно відгукуватися на музичні твори. 
    Я впевнена, що творча діяльність не є привілеєм тільки обдарованих учнів, вона притаманна майже всім і засвідчує багатство уяви, розвиненість здатності фантазувати, створювати власні художні образи, вести пошуково-дослідницьку роботу тощо. Людина з творчим потенціалом здатна до синтезу емоційної реакції на сприйнятий твір і системи знань про своєрідність мови, виражальні засоби різних видів мистецтва. Вона самовиражається, творчо підходить до розв’язання проблемних ситуацій, демонструє й застосовує знання у практичній діяльності. 
    Гадаю, що гіпотетично кожен народжується з творчим потенціалом. Але існує багато чинників, що впливають на його пробудження та реалізацію. 
    Хочу висловити декілька думок з цього приводу.
    Я живу в селищі, навчаюся  в селищній школі в 10 класі. Можу сказати, що не всі мої однолітки усвідомлюють значущість розвитку творчого потенціалу в житті. У деяких із них відсутні спонукальні мотиви до вивчення, наприклад,  мистецтва, немає зацікавленості до сприймання художніх творів. 
    Втім, у є мене багато друзів, які усвідомлюють, що набуття навичок творчої художньої праці, перетворення власних вражень у художні образи тісно пов’язане з навчанням у позашкільних мистецьких навчальних закладах. Оскільки наше селище унікальне в цьому плані, тому що у нас є прекрасний дитячий садочок «Золотий півник», працює школа мистецтв, філія районної спортивної школи, художні гуртки у селищному Палаці творчості, то і творчий потенціал дітей та молоді розвивається з самого малку. Навчатися у спеціалізованих закладах мають можливість майже всі учні. 
    Так, наприклад, не зважаючи на те, що у нас, учнів старших класів, багато проблем, пов’язаних з вирішенням свого майбутнього життєвого шляху, вибору професії, робота в художніх гуртках нас цікавить, що і позначається на реалізації творчого потенціалу.
    У нашій школі навчально-виховний процес побудований таким чином, що в учнів формується розуміння сенсу мистецтва. Діти усвідомлюють, що мистецтво у всіх областях людської діяльності спрямоване на пошуки, пізнання гармонії і краси у людському житті, що воно здатне підтримувати нас у складну мить і надихати на щось прекрасне, це те, що дарує нам нові фарби – розмальовує сіру буденність.
    Мені дуже подобається думка Стендаля про те, що мистецтво існує, щоб втішати. Письменник зазначав, що коли в душу закрадається жаль, коли в житті наступають осінні дні, коли недовіра встає, як похмурий привид за кожним сільським тином, – от коли є сенс звернутися до музики ... Мистецтво викликає в нас ніжність, доставляючи видимість щастя, а показати щастя хоча б уві сні – це майже що подати надію.
    Уявімо хоча б на мить, що мистецтва та всього, що з ним пов’язано, не існує. Люди не можуть повною мірою розслаблятися, відпочивати. З кожним днем наростає смуток, буденність захоплює всіх, депресія становіться невід’ємним фактором існування людини. Зникає сенс життя, все навколо непритомніє: ніде не звучить музика, ніхто не танцює, навіть стіни домівок голі, адже немає чим їх прикрасити. Люди не знають, куди діти свої емоції, і часто вдаються до крайнощів. У світі настає хаос. Чарльз Дарвін писав, що, коли він на багато років втратив смак до мистецтва, йому здавалося, що його розум став якоюсь машиною, що перемелює велике зібрання фактів в загальні закони. «Втрату смаку до мистецтва я рівняю з втратою щастя. Це шкідливо відбилося на моїх розумових здібностях, а ще ймовірніше – на моральних якостях, так як послабило емоційну сторону моєї природи».
    Повернімося ж до сьогодення. Ми маємо можливість творити. Я в змозі це стверджувати, адже сама навчаюся у школи мистецтв і займаюся хореографією. Для мене це подих свіжого повітря після буденності, втіха, коли на душі смуток. Я ціную таку можливість.
    Я не впевнена, що пов’яжу своє життя з танцем, але я усвідомлюю сенс занять мистецтвом для мого подальшого існування, для здійснення моїх життєвих мрій. Я бачу, що часто у дорослих не розвинута творча уява, у них немає бажання експериментувати, досліджувати. Через це вони не можуть реалізувати свій творчий потенціал та подолати перешкоди на шляху до успішності, адже чим доросліша людина, тим більше знижується рівень її творчих здібностей.
    У мене малий життєвий досвід. Але я вже переконана у тому, що в складних, мінливих умовах сьогодення найкраще орієнтуються, приймають рішення, працюють саме люди, які мають творчий потенціал. Вони гнучкі, креативні, здатні до використання нових ідей. Я розумію і те, що творчість не виростає на «рівному» місці. До цього треба підходити свідомо. Треба саморозвиватися, самовдосконалюватися, адже творчість базується на розвинених мисленні, уяві та інтелекті. 
    Я впевнена, що творча самореалізація становить основну рису, невід’ємну характеристику психічно здорової людини. Людина, що змогла творчо самореалізуватися, на мою думку, щаслива людина, що живе в гармонії з собою, не відчуває внутрішнього розладу, захищається, однак першою не нападає, любить навколишній світ, людей, творчо працює, реалізуючи свій власний творчий потенціал. Впевнена я і тому, що ніколи не втрачу смак до мистецтва і не перестану цінувати його та шанувати тих людей, які своє життя присвятили творчості, її розвитку у нашому світі. 
    Також варто зазначити, що в науці, якщо відкриття не зроблено одним науковцем, то рано чи пізно його зробить інший. У мистецтві ж кожне творіння неповторне. В цьому ще один прекрасний аспект творчості й мистецтва. 
    Отже, з впевненістю можу сказати, що наші можливості в творчості безмежні. Кожен з нас може пізнати її красу, кожен із нас може створити щось своє, не схоже ні на що інше, кожен з нас може залишити навіть творчу спадщину. 
    Людина, яка усвідомлено ставиться до розвитку свого творчого потенціалу, рідше впадає в депресію і рідше буває пригніченою, ніж та, яка лише пасивно рухається за течією.
    Тож творіть нове, цікаве, і хай цей процес приносить вам лише задоволення! Внесіть свій внесок у покращення нашого світу!


    Категория: Внимание, конкурс! | Просмотров: 546 | Добавил: amvrmk | Теги: філософське ессе | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Copyright L.Kalashnikova © 2024
    Сайт управляется системой uCoz